Word jij onze expert in omgeving, ruimtelijke planning en mobiliteit?
Ben jij een analytische denker met een passie voor ruimtelijke ordening en mobiliteit? Wil jij impact maken op de leefomgeving van onze gemeente en meebouwen aan een duurzame toekomst? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Als omgevingsambtenaar heb je een veelzijdige functie met zowel beleidsvormende als uitvoerende taken binnen de domeinen omgeving, ruimtelijke planning en mobiliteit. Je behandelt complexe omgevingsvergunningsaanvragen en leidt projecten die onze gemeente mooier en beter maken. Daarnaast speel je een cruciale rol in het formuleren van een langetermijnvisie voor ruimtelijke ordening en mobiliteit.
Je werkt zelfstandig, maar ook nauw samen met collega’s, het college van burgemeester en schepenen en externe partners. Bovendien sta je in direct contact met burgers en bedrijven, waarbij je helder communiceert over mogelijkheden en beperkingen van hun projecten.
Jouw verantwoordelijkheden
- Omgevingsvergunningen: Beoordelen van complexe dossiers en formuleren van goed onderbouwde adviezen.
- Projectleiding: Initiëren, coördineren en opvolgen van projecten binnen ruimtelijke ordening en mobiliteit.
- Strategisch beleid: Uitwerken van een langetermijnvisie en beleidsvoorstellen om de gemeente verder te ontwikkelen.
- Samenwerking & communicatie: Bruggen bouwen tussen verschillende belanghebbenden en helder communiceren met burgers en collega’s.
Wat wij zoeken
- Iemand met een relevant diploma:
- in het bezit zijn van ofwel een masterdiploma, ofwel een diploma van het universitair onderwijs of een diploma van het hoger onderwijs van twee cycli dat gelijkgesteld werd met universitair onderwijs.
- je bent niet in het bezit van een masterdiploma, maar hebt een bachelordiploma (of een diploma van het hoger onderwijs van één cyclus of daarmee gelijkgesteld onderwijs) en je slaagt voor een niveau- en capaciteitstest. Je hebt minimum 2 jaar relevante beroepservaring.
- Een analytische, kritische en pragmatische denker die complexe vraagstukken helder kan vertalen naar concrete oplossingen.
- Iemand met visie en daadkracht die beleidsvoorstellen kan formuleren en implementeren.
- Een proactieve teamspeler die zelfstandig kan werken, maar ook samenwerkingen aangaat binnen en buiten de organisatie.
- Een communicatief sterke professional die openstaat voor dialoog en oplossingsgericht te werk gaat.
Wat wij bieden
- Een voltijds contract van onbepaalde duur met een aantrekkelijk loon op niveau A1a – A3a ( bruto min. € 3.864,35 – max. € 6.800,20) waarbij functierelevante ervaring meetelt. Wil je een loonsimulatie? Vraag deze aan via personeelsdienst@lp.be.
- Een uitdagende en veelzijdige functie met veel verantwoordelijkheid en ruimte voor initiatief.
- Een dynamische werkomgeving waarin je actief kan bijdragen aan de toekomst van onze gemeente.
- Aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden en een evenwichtige werk-privébalans: maaltijdcheques (€ 7,45/dag), flexibele werk- en verlofregeling (minstens 30 verlofdagen), fietspremie, hospitalisatieverzekering,…
Interesse?
Stel je dan kandidaat door ons een sollicitatiebrief, kopie van je diploma en CV te bezorgen via het formulier op de website www.lp.be/omgevingsambtenaar. Solliciteren kan tot en met 6 mei 2025 via dit formulier:
Sollicitatieformulier omgevingsambtenaar
Selectieprocedure:
Deel 1 (Optioneel): Capaciteitstest
Kandidaten die deelnemen zonder masterdiploma, moeten eerst slagen voor een capaciteitstest om toegelaten te worden tot de selectieprocedure. Andere kandidaten zijn hiervan vrijgesteld.
Deel 2: jurygesprek
De kandidaten worden enerzijds uitgenodigd om deel te nemen aan 2 selectieproeven: een theoretische proef en een mondelinge proef en anderzijds aan een assessment.
De selectiecommissie oordeelt over de meest geschikte selectieproeven. Kandidaten zijn geslaagd als ze 60 % van het totaal behalen en 50 % voor elke selectietechniek.
Deel 3: assessment
Het assessment heeft een adviserende functie.
Meer info over de job?
Contacteer Virginie Vileyn - 057/49.09.53 - virginie.vileyn@lp.be.