EagleBe is een vergunningsplatform voor wegenwerken, containers, stellingen, terrassen, wielerwedstrijden, evenementen,… waarbij steeds het globaal overzicht behouden wordt. In dit digitaal systeem ziet elk aanvraagformulier er hetzelfde uit, maar wordt dynamisch opgebouwd naar gelang het type van de inname.
Voorwaarden
Een account registreren kan, maar voor éénmalige aanvragen is dit niet nodig.
Veel-aanvragers hebben er wel alle voordeel bij om een account aan te maken in het portaal van EagleBe. Zo behoud je een mooi overzicht over de status van je aanvraag, kan je gemakkelijk wijzigingen aanbrengen, vraag je een verlenging aan,…
Ben je een aannemer?
In je portaal krijg je een overzicht welke aanvragen je reeds deed en de actuele status van je aanvraag. Je hebt er steeds alle vergunningen bij de hand en kan je, indien nodig, snel een verlenging aanvragen. Je kan ook aanvragen kopiëren om opnieuw te gebruiken, zo hoef je niet steeds alle gegevens opnieuw in te vullen. Dit portaal kan je trouwens gebruiken voor aanvragen in alle steden en gemeenten die aangesloten zijn bij EagleBe.
Ben je een vereniging?
In het portaal houden jullie overzicht over de aanvragen en de status ervan. Bij jaarlijks terugkerende activiteiten of evenementen kan je een voorgaande aanvraag kopiëren en hergebruiken. Let wel op bij de aanmaak van een account dat je dit doet met een algemeen mailadres van de vereniging. Zo blijft dit account eigen aan de vereniging, ook bij veranderingen in het bestuur.
Procedure
Demo aanvraag inname openbaar domein zonder gebruikersaccount
Demo aanvraag inname openbaar domein met gebruikersaccount
Voor het aanmaken van een account in het EagleBe-portaal: klik hier
Demo aanvraag evenement zonder gebruikersaccount
Demo aanvraag evenement met gebruikersaccount
Voor het aanmaken van een account in het EagleBe-portaal: klik hier
Infosessie EagleBe
Eind juni 2021 werd een digitale infosessie georganiseerd. Kijk hier naar de opname.
Bekijk ook
Wil je weten of er al iets gepland staat op jouw locatie? Kijk op Hinder in kaart.